Hoezo, tweedehands oubollig?

De creatieve campagne 'Nieuw is zo passé!' en een rebranding verjongen het imago van de tweedehands winkelketen.

Oud gerief is daarom nog geen slecht gerief, dat hebben ze bij de Kringloopwinkel goed gesnopen. Alleen zitten ze soms iets te diep in het verdomhoekje, daar waar de vermaledijde geitenwollen sokken ook stof liggen te vergaren. Nergens voor nodig natuurlijk, want elke doorgewinterde tweedehandsfan weet dat het geheim voor een originele look in de Kringloopwinkel te vinden is.

art direction, campagne, styling

Nieuw is zo passé

De grote momenten in je leven — ja, laat ons nu even melig doen — die hebben allemaal één ding gemeen. Op kot gaan, samenwonen, kinders kopen, de grootste gemene deler is champagne, maar ook dat je een stapel nieuw gerief nodig hebt. Of beter: een stapel niet zo nieuw gerief. Want oud gerief is daarom nog geen slecht gerief, en dat hebben ze bij de Kringloopwinkel goed gesnopen. Neen, tweedehands is niet oubollig. Het is mooi en het heeft een verhaal en het is duurzaam. Nieuw, da’s pas passé.

winkel, rebranding, signalisatie