Er is een verschil tussen een huis en een thuis. En op dezelfde manier is er een verschil tussen een vloer en een Lamettvloer. Dat verschil voel je meteen wanneer je de planken ziet en aanraakt — de warmte, de kwaliteit, het vakmanschap. Dit gevoel kon nog sterker in de identiteit en look & feel van het merk verweven worden. We bouwen voor Lamett een merk waarin je thuis kan komen, met een grotere naamsbekendheid en een sterker B2C-luik.
Terug naar de essentie
Al jaren werken we nauw samen met het team van Lamett. We startten met de rebranding van Parquetvinyl by Lamett en werkten specifieke campagnes uit, zoals deze voor de Nakuru-collectie. Nu we ook het overkoepelende merk Lamett aanpakken, kunnen we stilaan spreken van een heus merkuniversum. In creatieve workshops en positioneringsoefeningen ontrafelden we daarom de essentie van het merk. Een vloer dient als fundament voor een rustig, gelukkig leven. Vloeren van Lamett helpen je thuis balans te vinden. Dat gevoel goten we in een merkverhaal en een menselijke identiteit, met uitgepuurde designelementen en een warme tone of voice.
Uit het juiste hout gesneden
Bij partners, verdelers en installateurs staat Lamett vooral bekend als expert. Hout is een natuurlijk product, en vereist dan ook een specifieke vakkennis. Die heeft Lamett bij overvloed, en daarom moesten kennisdelen en advies een centrale plek krijgen op de nieuwe website. De Lamett Academy maakt het makkelijker dan ooit om je weg te vinden in hun rijkdom aan kennis en advies. Met veelgestelde vragen en specifieke thema’s vind je in een handomdraai de oplossingen en antwoorden die je nodig hebt.
Een nieuw merk doen leven
Voor de uitrol van de nieuwe identiteit van Lamett kozen we voor een digital-first plan waarin we een gloednieuwe website en de sociale kanalen van Lamett inzetten om mensen te doen dromen. Met authentieke, uit het leven gegrepen content raken we hen precies daar waar het echt telt: in hun eigen woonkamer. En uiteraard moet een rebranding tot in de puntjes worden uitgevoerd, van brochures en een stalenbox tot de onderhoudskit en de autobelettering.
Hoe alles is geland
De nieuwe campagne heeft in een paar weken tijd 6 miljoen impressies verzameld. Van alle klanten die via de campagne op de website kwamen, ging 1,5% op zoek naar een dealer in de buurt en downloadde een vergelijkbaar percentage het inspiratieboek. We hebben de boodschap dus goed kunnen afstemmen op en overbrengen aan de juiste doelgroep. En het gaat nog verder. Sinds de lancering is er een opvallende stijging in de zoekopdrachten naar de term ‘lamett.’ De visibiliteit van het merk werpt dus ook echt haar vruchten af.
Rebranden is dieptewerk
Om een klant als Lamett in een nieuw jasje te steken, hebben we over alles nagedacht. We wisten heel goed hoe belangrijk het was om aan de verschillende doelgroepen de juiste verhalen te vertellen. En vooral: om ervoor te zorgen dat die verhalen zo dicht mogelijk komen. Dicht op de huid, dicht op het hout.