Ongehoord, zo’n stille vloer

Ons creatief campagneconcept met ASMR-campagnevideo en diverse marketingtools laten de Nakuruvloeren zacht, maar opmerkelijk voor zich spreken.

Hoe kan je luid en duidelijk verkondigen dat je een ultrastille vloer verkoopt? Door het te fluisteren. De Nakurucollectie heeft alle kwaliteiten van Parquetvinyl, maar is daarbovenop ook eens heerlijk geluiddempend door de ultrastille toplaag. Met Nakuru verkopen we stilte. Een totaalconcept dat we uiteraard in de eerste plaats auditief uitwerken, met visuele, digitale en fysieke ondersteuning.

Video afspelen

Shhhhhh, ASMR aan het woord

De Nakuruvloer fluistert voor zichzelf. Daarom lieten we hem stralen in een ASMR video. ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) is een prikkelende sensatie die je overvalt bij zintuiglijke ervaringen. Een tinteling van je hoofd via je nek, doorheen heel je ruggengraat. Vooral geluiden hebben dit — vaak verslavende — effect op mensen. Zacht geritsel in een microfoon, het gefluister van je lief recht in je oorschelp, het gekrabbel van een pen op kraakvers papier… Voel je het ook? We deden hetzelfde met een warme, diepe stem, die je in een video toefluistert wat Nakuru te bieden heeft. Van het zachte tikken van een balletje op hout tot het licht klateren van water over de waterproof plank: met deze ASMR-video klinkt het allemaal mooier en stiller dan ooit.

 

Een fluisterstille sociale mediacampagne

Een video zo zinnenprikkelend dat we hem wel moesten verspreiden op sociale media. In onze campagne laten we telkens een andere kwaliteit van de plank spreken: van waterdichtheid tot de uitzonderlijke lengte en uiteraard de unieke geluidsdemping.

We bepaalden de strategie, bedachten en creëerden de creatieve concepten, produceerden de volledige ASMR-video zelf en zetten een uitgebreide sociale mediacampagne op. Steeds met de nadruk op de heerlijke stilte van de vloeren. Kijk maar hoe oma met haar kleinzoon de vloer uittest: stilte zegt soms meer dan duizend woorden.

Thijs Quequin, Photo, Video & Motion Designer

We verzorgden alles, van creatief concept tot volledige productie inhouse. Daardoor konden we écht alles tot in de allerlaatste puntjes verzorgen.

Thijs Quequin — Photo, Video and Motion Designer

Leg je oor te luister

Een stille vloer, die moet je kunnen horen, maar ook zien en voelen. We ontwikkelden een arsenaal aan tools zodat de klanten ook in de winkels de Nakuruvloeren kunnen beleven. In de winkeldisplay laten we de klant alle kwaliteiten van de vloer rechtstreeks meemaken. Zie hoe de Nakuruplank overleeft in water, voel de stevigheid, sla erop met het bijgeleverde hamertje en hoor… bijna niets.

Met het sound test book tonen we in één ooropslag de belangrijkste kwaliteit van Nakuru. Door het geïntegreerde balletje te laten vallen op de samples, onderscheid je Nakuru van de andere, minder stille vloeren. Uiteraard namen we Nakuru ook op in de grondig vernieuwde Parquetvinyl brochure. Die kreeg een grondige update, met een prominente plaats voor Nakuru en al zijn kwaliteiten.

Display Nakuru Parquetvinyl
Soundtest book Nakuru Parquetvinyl
Brochure Nakuru
Brochure Nakuru