Een sterk merk groeit van binnenuit

Employer branding campagne die dit zwaargewicht in vriesverse groenten en fruit het juiste talent hielp aantrekken.

Employer branding heeft alles te maken met je imago als werkgever. Het is aan de wereld zeggen: dit zijn wij. Dus toen Ardo ons zei dat ze wilden blijven groeien, wisten we waarheen. We moedigden de wereldspeler in vriesvers lekker om in deze war for talent hun brand awareness te cultiveren om zo bestaande medewerkers meer te betrekken en nieuwe aan te trekken. Om hooggekwalificeerd personeel aan te trekken, moesten we duidelijk maken wie Ardo is. Waar staan ze voor? Waar gaan ze voor? En wat is hun visie? Want enkel door die duidelijk uit te spreken, krijg je sollicitanten die je visie delen.

Employer branding in vier stappen

Het doel bepalen — Ardo wil blijven groeien en moet de war for talent aangaan. Daarom moeten ze zich duidelijk profileren op de arbeidsmarkt.

Het DNA definiëren — Om uit te vissen wat Ardo nu Ardo maakt interviewden we zowel management als medewerkers.

De Employer Value Proposition (EVP) vastleggen — We wilden perfect pinpointen wat Ardo nu voor heeft op de concurrentie. Op basis van het DNA vatten we samen waarom kandidaten nu precies Ardo zouden moeten solliciteren.

Een communicatieconcept uitwerken — De EVP diende als leidraad voor een brede campagne, van een dedicated jobsite over een ambassadeurstraject tot advertenties en rekruteringstools.

blank
blank
blank
blank
blank
blank
blank
blank
blank

Eén team

Wat opvalt bij Ardo, is de bezieling van hun medewerkers. Daarom overtuigden we Ardo om in eigen rangen op zoek te gaan naar ambassadeurs die met plezier het gospel verspreiden. Werknemers konden zich kandidaat stellen als uithangbord. Daaruit bouwde Ardo een poule ambassadeurs die nu netwerkevents opzetten, Ardo vertegenwoordigen op jobbeurzen en hun personal brand gebruiken om het bedrijf in de spotlights te zetten.

Ambassadeurs te lande

Wat opvalt bij Ardo, is de bezieling van hun medewerkers. Daarom overtuigden we Ardo om in eigen rangen op zoek te gaan naar ambassadeurs die met plezier het gospel verspreiden. Werknemers konden zich kandidaat stellen als uithangbord. Daaruit bouwde Ardo een poule ambassadeurs die nu netwerkevents opzetten, Ardo vertegenwoordigen op jobbeurzen en hun personal brand gebruiken om het bedrijf in de spotlights te zetten.

De shoot met collega's in de velden haalde ons uit onze comfort zone, net wat we nodig hadden. De plezante sfeer op de set is voelbaar in de beelden en liet zich nadien ook opmerken in het bedrijf. Dat is geen toeval, ze weten goed wat ze doen bij Focus.

Tahnee Leroy — Group Marketing Manager bij Ardo

De sterkste verhalen zijn die van je eigen mensen

Daarom vroegen we een twintigtal Ardo medewerkers uit de hele wereld voor een shoot op een zomermiddag in de velden. Geen modellen, maar echte mensen, die in video testimonials ook nog eens vertellen hoe het is om te werken voor een van ’s werelds grootste producenten van bevroren erwten, frambozen en ander vriesvers lekkers. Of hoe je je employer brand met smaak neerzet en zo de juiste profielen aantrekt.

blank

Communicatie in het lang en uitgebreid

We pakten de copy en de beelden aan, zetten een aparte jobsite op van de wireframes tot het development en adverteerden op bussen, in kranten en online. Op social media zorgen we voor een constante stroom aan relevante content: deels branding, deels activatie. En het HR-departement kreeg van ons een uitgebreide gids met visuele guidelines en templates voor hun eigen communicatie.