ABS Bouwteam klopte bij ons aan met een heldere vraag: hoe kunnen we het onderscheidende karakter van ons bouwbedrijf duidelijker maken? In die vraag zit alles vervat. Een visie scherpstellen. Een nieuwe merkidentiteit ontwikkelen, in woord en beeld. En zo het merk naar een hoger niveau tillen en meteen de juiste projecten aantrekken. Het was een vraag waar we met plezier onze tanden in zetten.
Herpositionering en merkstrategie.
ABS Bouwteam ontwikkelde een eigen visie op bouwen, doortrokken van engagement. Architectuur moet naast een individuele ook een collectieve meerwaarde hebben. Wat zij voelden in alles wat ze doen, vonden ze niet meer terug in hun branding. Om in de toekomst meteen de juiste klanten en projecten aan te trekken, stapte ABS met ons in een proces van vernieuwing.




De brand story, in woord en beeld.
ABS Bouwteam wil bouwen met een positieve impact op het leven van bewoners en omwonenden, op huidige en volgende generaties. De spanning beheren tussen de wens van de opdrachtgever en de belangen van de omgeving. Die unieke positionering vertaalden wij naar een poëtische beeldtaal: suggestief, subtiel, verstild. Daarbij wordt scherpgesteld op de allesbepalende omgeving. De tone of voice volgt die filosofische blik: met weinig woorden prikkelen en aan het denken zetten.

Dynamisch brand platform.
Bij ABS Bouwteam staat de architectuur voorop: alle ruis wordt geëlimineerd. Dat doen wij ook in de nieuwe visuele identiteit. De typografie is radicaal minimalistisch, met één font in één gewicht. Het kleurenpalet is subtiel genuanceerd en speelt met licht en donker. Het oorspronkelijke logo kreeg een doordachte update. Het werd een dynamisch logo, dat zich aanpast aan de ruimte die het krijgt. In die dynamiek kan je de kritische en flexibele houding van ABS Bouwteam herkennen. Het vierkant van het logo is een terugkerende vorm in de branding, als een canvas naar hun visie op de wereld.


Liever dan van nul beginnen bouwen we verder op wat er al is. Een rebranding enten op de sterke merkbouwstenen die er al zijn, zal de merkperceptie enkel versterken.
Renate De Martelaere — Merkstrateeg en designer

Nieuwe website als eerste toepassing.
De lakmoesproef voor de nieuwe merkbouwstenen is de nieuwe website voor ABS Bouwteam. Alles van strategisch-inhoudelijke opbouw tot het volledige design lag in onze handen. Het concept van minimalisme dat we in de branding toepassen, vind je ook in het webdesign terug. Voor de vernieuwde beeldtaal kunnen we bouwen op de bestaande fotografie van het bedrijf, dat al een onmiskenbare kwaliteit in zich draagt. Door te herkadreren, bij te snijden en te verfijnen bouwen we opnieuw verder op al het goeds wat er al is.




