Weg met valse bescheidenheid — als iets goed is, dan zeggen we het. En als het beter is, dan maken we er een hele campagne rond. Na jaren onderzoek en bijschaven ontwikkelde Unilin Panels de Master Oak collectie. Imitatie-eik dat nauwelijks van het origineel te onderscheiden valt. Meer nog: het is béter dan het origineel. Een sterke bewering, en dus straf genoeg om mee uit te pakken.
What if… we er een hele pre-launch van maken?
Eik is stevig, betrouwbaar en mooi. De nieuwe panelen van Unilin zijn all that and then some: gefabriceerd uit 100% gerecycleerd hout, kleurvast, vlek- en krasvrij. De overtreffende trap van eik? Master Oak.
Een goed product dus, alleen moest dat idee nog tot bij schrijnwerkers, architecten en interieurvormgevers geraken. Eerst was daarvoor enkel een naam en een lanceringsvideo nodig. Maar kijk, voor we het goed en wel beseften, werkten we aan een volledige pre-launch campagne. Zo één met alles erop en eraan: een sterk communicatieplan en deliverables in print en digitaal. En of dat meteen ook in het Nederlands, Engels én Frans kon, s’il vous plaît?
De lanceringsvideo werkten we uit als een ‘what if…’ teaser. Want ja, wat als je eik kon gebruiken zonder bomen te kappen? Wat als het alternatief beter is dan het origineel? En wat als we die gedurfde uitspraken nu eens als uitgangspunt namen voor de campagne?
Kwaliteit? dan zeggen we dat gewoon
We trokken voor de printcampagne dus onze brutaalste schuif open. Bij detailbeelden van Master Oak in klassevolle interieurs zetten we straffe uitspraken waarin we de vergelijking maken met origineel eik. Of ook niet, want we zeggen er gewoon bij dat Master Oak beter is. Voor sociale media maakten we video’s in dezelfde stijl, simple but clear: een sterk beeld van het product met telkens een kwaliteit die van Master Oak een écht beter product maakt dan het origineel. Als iets goed is, dan zeggen we dat. En als het beter is, dan oak.
En de resultaten? Die liggen er
Dat het goed ging zijn, dat wisten we eigenlijk al. De resultaten van de campagne bevestigen de unieke kwaliteit en het innovatieve karakter van Master Oak. We bereikten online anderhalf miljoen architecten, schrijnwerkers en vormgevers en meer dan de helft van die groep ging in interactie met de advertenties. Op minder dan drie weken tijd werden ruim tweeduizend staalaanvragen ontvangen. Twéé-duizend. Een knap staaltje campagnewerk — we mogen dat zeggen.
Master Oak is een revolutionair product: het is niet te onderscheiden van echte eik én het heeft daarnaast de unieke voordelen van Unilin Panels. Met deze campagne vonden we een manier om daarmee uit te pakken, zonder arrogant te zijn.
Veerle Vandenbroucke — Creative Copywriter