Virtual visit in Ardo’s Rootbox

Focus hielp Ardo met het concept en de uitwerking van een virtuele rondleiding in hun hoofdkantoor, inclusief uitleg over hun producten en diensten.

Het gloednieuwe hoofdkantoor van Ardo, de Rootbox, is er een om trots op te zijn. Om nog maar te zwijgen van hun Experience Center vol interactieve schermen om hun assortimenten en waarden te ontdekken. Toch wilde Ardo nét dat stapje verder gaan om ermee uit te pakken, dus bedacht Focus ook een online alternatief. Het werd een virtuele tour die Ardo’s nieuwe diepvriesproducten, gamma’s, recepten tot leven wekt, maar ook toont hoe Ardo duurzaamheid invult.

Een evenwaardig, online bezoek

Voel je welkom in Ardo’s Rootbox – alsof je echt rondneust in de lobby. Hiervoor werkten we samen met X360.be, experts in virtuele rondleidingen. Zij werkten de technische kant uit, wij bedachten een concept waarbij elke ruimte van het gebouw een aspect van het bedrijf uitlicht. Alsof je uitleg krijgt op een beursstand, maar dan in het hoofdgebouw. En dan nog eens van thuis uit. Om de komst van de virtual fair aan te kondigen, maakten we ook een promovideo voor socials. 

Best of all worlds

We combineerden tekstuele en audiovisuele input tot een immersieve ervaring. Vergeef ons het lingo, maar als je tekst, beeld en geluid combineert, voelt het (bijna) alsof je echt door de nieuwe Ardo-gebouwen wandelt. De site is beschikbaar in zes talen, dus ook aan internationale leads werd er gedacht.

In de inkomhal grasduin je door Ardo’s gamma aan vriesverse groenten, met alle productinfo. Wanneer je doorloopt (lees: doorklikt), wandel je het Experience Center binnen, met YouTube-video’s die uitleggen wat duurzaamheid à la Ardo betekent. In de keuken verwelkomt een chef je met recepten, in woord en beeld. Je vindt er ook uitleg over komende food trends en links naar webinars. 

En we hielden niet op bij het einde van de tour: na afloop kregen bezoekers automatisch een nette wrap-up met de highlights in hun mailbox. Het opzet van online rondleiding was een volwaardig alternatief bieden aan een live bezoek – en dat is gelukt.

Wrap-up Ardo Virtual Fair
Nicholas Soete, Account Executive bij Focus Advertising

Super hoe we tekstuele en audiovisuele input tot een immersieve ervaring combineerden. Het is alsof je bij Ardo zelf rondwandelt.

Nicholas Soete — Project Manager