Een campagne die blijft hangen — letterlijk

Dankzij deze campagne rond hun eindejaarscadeau is Unilin nu top of mind bij hun eindklanten.

Stel: je bent houtbewerker en wil wat moois maken met houten panelen. Waar ga je dan heen? De houthandel — en dus niet de producent van die panelen. Dat maakt dat er best wat afstand zit tussen Unilin Panels en hun eindklanten. Om ze dichterbij te brengen, ontwierpen we een oogstrelende campagne voor het geschenkidee van Unilin zodat het gegarandeerd zal blijven hangen bij wie het kreeg. Letterlijk dan, want we hebben het over vogelkastjes.

Vogelkastje als zelfbouwpakket

Interieurbouwers en meubelmakers zijn mensen met een oog voor wat mooi is. Dus gingen we all the way in het design. We ontwierpen een aantal vogels, grafisch en even strak als speels, die we vervolgens uitfreesden in Unilin panelen. Het hele scala aan kleuren en texturen uit de Evola collectie in één bouwpakket dus, dat eindklanten via de verdelers mee naar huis kregen voor Nieuwjaar. De stijl trokken we door in de bijbehorende folder-slash-poster, die uitlegt hoe Unilin hun panelen duurzaam produceert. Gedrukt op Circle Offset eco papier. All the way, zeiden we toch?

Unilin, folder, design
blank
David Libeert, Head of Design

De gemene deler van het duurzame verhaal van Unilin, hun houten panelen en de drang naar esthetiek van hun publiek bracht ons bij het uitgepuurde ontwerp voor de vogeltjes. De perfecte samenvatting van die drie elementen.

David Libeert — Head of Design bij Focus Advertising