De boss, bij BOSS, dat is de vakman

De lijn aanhouden, campagne na campagne. Dat doen we door BOSS Paints doorheen alle touchpoints, van PR tot paid reach, neer te zetten als verfexpert.

Bij BOSS Paints vertrekken we vanuit de vakman. Altijd. We bevragen hen over wat voor hen belangrijk is, en beelden hen vervolgens zélf af in alle communicatie. Daarbij zijn er twee punten waar we op blijven hameren. Eén: bij BOSS Paints vinden pro’s echt alles wat ze nodig hebben. Twee: de service is top. Van hun corporate identity tot frisse folders, een greep uit ons werk voor BOSS Paints.

BOSS Paints, campagne concept, art direction, campagnebeeld

Verf op je bord

In lijn met hun filosofie luisterde BOSS Paints naar de pro’s die hun verf gebruiken voor ze een nieuwe reeks binnenmuurverven lanceerden. Logisch om dat door te trekken in de campagne, vonden wij. Het idee is dat er net zoveel verven zijn als manieren om je boterham te beleggen. Dat koppelden we aan de nieuwe slogan: “Verven vol vertrouwen”. Het beeld voegt de twee samen en toont belegde broodjes in alle soorten en formaten. Aan de schilders om te beslissen of ze hun verf graag van de eerste keer dik smeren of liever in laagjes werken. De boodschap: bij BOSS Paints heb je opties te over.

Focus Advertising, creatieve campagne, creative advertising, campagne concept, lay-out
Focus Advertising, advertising, creative advertising, campagnebeeld, concept

Buiten schilderen is een kunst

En dus lieten we ons voor deze campagne inspireren door de street art van Banksy. Net als voor de binnenmuren maakten we een plooifolder, maar ook print en online ads. Daarin matchten we telkens één sterk beeld met één sterk punt van de verf. Eén schilder pakt dus een verpoederde ondergrond aan, een andere een vochtige muur. Telkens in de onmiskenbare zwart-witte stencilstijl van Banksy. De vakman centraal — en alle ogen op zijn kunst.

De uitdaging was hier om het gamma op een visueel aantrekkelijke manier te tonen, zonder de specifieke sterke punten van de verven uit het oog te verliezen. BOSS Paints volgde onze creatieve insteek, met een goed werkende campagne als gevolg.

Johan Van Hecke — Client Service Director bij Focus Advertising

BOSS Paints, lay-out, creatieve campagne, advertising, campagne concept

All you need to spray is BOSS

De uitdaging: BOSS Paints op de kaart zetten als specialist op vlak van spuitverf. Om duidelijk te maken dat BOSS Paints een one-stop-shop is voor de pro’s, leenden we een lijntje van de Beatles. Simpel en herkenbaar. Zo weet elke pro nu dat je bij BOSS Paints spuitverf vindt, maar ook uitvoerig advies en een heel gamma aan accessoires. Want al wat je nodig hebt, is BOSS Paints.