Een goede mediastrategie en -planning daagt je uit: hoe goed zijn we bezig?

Media kiezen, dat is een tocht met veel valkuilen. De heilige graal vind je door constante tussentijdse evaluatie. Gelukkig is dat nu net waar wij in uitblinken: die sweet spot vinden tussen jouw boodschap en jouw doelpubliek. En daar de juiste kanalen aan koppelen. Zijn jouw media-investeringen klaar voor de toekomst? Wanneer was de laatste keer dat je je mediabudget liet doorlichten? Wordt dat wel ten volle benut? Zijn er dode hoeken? Op welke vlakken ben je al goed bezig in jouw mediastrategie? Verloopt het hele proces wel efficiënt? Veel vragen. Geen nood. Wij banen je een weg doorheen die grafieken en cijfers. Zo blijf je door het bos de bomen zien.

Frédéric De Ly, Media Strategist & Planner

Wij hebben weet van alle mogelijke mediahuizen, hun aanbod, hun sterktes — en bevelen jou zo de juiste aan op basis van concrete data en stevig veel vakkennis.

Fréderic De Ly – Media Strategist & Planner

Mediastrategie -en planning is een tocht. Wij behoeden je voor de valkuilen en begeleiden je bij elke stap.

Strategie betekent: eerst denken, dan doen

Blind navigeren is geen slim plan. Of geen plan tout court, eigenlijk. Daarom luisteren we eerst naar wie jij bent: wat is jouw verhaal en waar wil je naartoe? En dan de grote vraag: wie is jouw klant? Een MNM-meebruller of een Klara-fanaat? Een De Standaard-lezer of eerder de Gazet van Antwerpen? Leest die wekelijks nieuwsbrieven, of kan hem dat niet boeien? Scrollt jouw doelgroep door Instagram of is die verslaafd aan TikTok? Facebook en Google zijn sterke platformen, maar zijn die daarom ook de juiste keuze voor jouw merk?

De media die we uiteindelijk selecteren, kiezen we om jouw doelgroep te bereiken.

We gaan op zoek naar de juiste kanalen, en de kanalen binnen die kanalen. Daarom is deze onderzoeksfase het begin van een krachtige mediastrategie. Eén die onze media-experts van begin tot eind kunnen uitstippelen voor jou. Ze hebben weet van alle mogelijke mediahuizen, hun aanbod, hun sterktes — en bevelen jou zo de juiste aan op basis van concrete data, stevig veel vakkennis en een gezonde portie buikgevoel.

De keuzes in je mediastrategie zijn gemaakt. Wat nu?

We weten wie jij bent, wie jouw klant is en hoe we die kunnen bereiken. Je mediastrategie staat er bijna, dus kunnen we overgaan naar de effectieve creatie en planning. Ook hier vallen veel keuzes te maken, maar we staan je met plezier bij. Voor ons is marketing namelijk een volledig en geconnecteerd plaatje.

Van concept tot creatie, distributie en data-analyse — vraag maar.

We vertellen graag of je goed bezig bent en waar je aan kan werken.