Breng je customer journeys in kaart: van touchpoint naar touchdown

Voor een klant jouw product koopt, zijn er al heel wat contactmomenten geweest tussen hem en jouw merk. Misschien klikte hij op een advertentie naar jouw site, of hoorde die jouw spotje op de radio. Het kan ook de vermelding in de weekendbijlage geweest zijn, of een call-to-action in jouw nieuwsbrief. Dat noemen we allemaal touchpoints: de momenten voordat je klant overgaat tot de aankoop van jouw dienst of product. Onzichtbaar, tot je zijn customer journey in kaart brengt. En laat ons daar nu net goed in zijn. Om relevant te zijn voor jouw (potentiële) klanten moet je weten wie deze klanten precies zijn en waar ze zich bevinden. Hoe consumeren ze jouw content?

Frédéric De Ly, Media Strategist & Planner

Een goed uitgestippelde customer journey pinpoint waar contactmomenten meer kunnen converteren. Het zijn die touchpoints die goed zitten, die jouw klant over de streep kunnen halen.

Fréderic De Ly – Media Strategist & Planner

Wij stellen de kritische vragen om jouw touchpoints goed te krijgen.

Customer journeys zijn je aandacht waard

Goede klantenrelaties opbouwen, dat is een grote uitdaging. De juiste customer journey is een belangrijk onderdeel in elke mediastrategie, waarbij strategische contactmomenten leiden tot meer conversie. Wanneer die beleving dus precies goed zit, leidt dat tot meer conversie. Liefst op een manier die ervoor zorgt dat die klant terugkomt, misschien zelfs blijft terugkomen. Kortom: goeie touchpoints leiden naar een touchdown.

Hoe stel ik mijn customer journey scherp?

Daar kunnen we bij helpen. Heb je de parameters van de klantenreis al eens helder opgelijst? Nee? Dan maken we klantprofielen op om beter door je doelgroepen te navigeren en gerichter te communiceren. We zorgen ervoor dat jouw merkboodschap en USP’s glashelder zijn: waarom kiest de klant voor jou en niet de concurrentie? En nog eens over die touchpoints: daar leggen we een vergrootglas op. Waar hou je de aandacht van de klant vast en waar verlies je die? Hoe analyseer je data en hoe speel je daarop in?

Goeie touchpoints leiden naar een touchdown

We helpen je graag de betere contactmomenten creëren en denken met je mee om conversie te verhogen. Met een geoefend oog ontwerpen we een blauwdruk voor jou om jouw customer journey beheerst uit te uitstippelen.