Contentstrategie die werkt: stevig onderbouwd en resultaatgericht

Eén bedrijf op drie maakt content zonder enige vorm van strategie erachter. Sure, dat kan werken, maar de kans is klein. Zonder strategie is content zinloos en reactief. Je wilt niet in lijn lopen met de concurrentie, maar juist ophef maken. De toon zetten. Met de juiste contentstrategie weet je waar je naartoe wilt, hoe je daar geraakt en maak je content met meerwaarde voor je klant en je merk. Het begint bij de juiste vragen stellen: wie wil je bereiken? Hoe? Waar wil je naartoe — en wat is het plan? Grote vragen, maar wij helpen je in elke stap van dit traject.

Liselotte Delobelle, Digital Marketeer bij Focus Advertising

Met de juiste contentstrategie weet je waar je naartoe wilt, hoe je daar geraakt en maak je content met meerwaarde voor je klant en je merk.

Liselotte Delobelle — Content Marketeer

Kwaliteit boven kwantiteit. Altijd.

Contentmarketing begint bij de juiste vragen stellen

Wat wil je bereiken met je content? Naamsbekendheid opbouwen? Leads verzamelen? Als expert gezien worden in jouw markt of sector? Waar wil je op de korte, middellange en lange termijn staan? Want daar begint het al: je moet je doelen bepalen. Contentmarketing zonder doelstelling is zinloos. Wij denken graag met je mee — en nog iets verder als het mag. In onze Contentstrategie Workshops gaan we op zoek naar jouw verhaal. Wat jij wil vertellen, op zo’n manier dat jouw doelgroep het ook wil horen. In zo’n workshop pinpointen we jouw sweetspot, contentpijlers en brainstormen we over mogelijke formats.

Contentstrategie is geen luxe maar een must

Content is er genoeg — zelfs te veel. Daarom moet je er slim mee zijn, wil je impact maken. Doelgericht. Een langetermijnvisie is dus een must. Vertel daarom een verhaal dat alle vakjes aftikt: relevant, informerend, inspirerend en gericht naar een proper afgebakende doelgroep. Met content marketing kan je relevante content blijven maken, want het zorgt ervoor dat je nieuwe klanten aantrekt en een band opbouwt met je doelgroep. Als je het goed doet.

Contentstrategie is meer dan tekst

Niet schrikken, we hebben nog wat vragen. Wat voor content wil je brengen en via welke kanalen? Hoe ziet dat eruit? En wordt het tekst, een video, podcasts of een dedicated content platform? Lastige vragen, maar geen nood: we geven je ook antwoorden gestoeld op ervaring. En als we eruit zijn wat de juiste vorm voor jouw boodschap en doelgroep is, maken onze experts je content, inclusief communicatie– en distributieplan. Kwestie dat je niet in het wilde weg strooit met content. Integendeel, we bepalen op voorhand de juiste kanalen en stellen netjes een contentkalender op. Kwaliteit boven kwantiteit. Altijd.

Strategie is nooit in steen gebeiteld

Heeft dat nu gewerkt, ons plan? Maar één manier om erachter te komen: door de resultaten te meten. Cijfers zijn je beste vriend, dus analytics zijn een onmisbaar deel van je contentstrategie. Om jezelf op de borst te kloppen als het goed is, maar ook om uit te leren. We analyseren welke content werkte en welke niet. We formuleren pijnpunten en opportuniteiten. We blijven optimaliseren en evolueren. Tot de resultaten er liggen.

Zet je koers uit met de juiste contentstrategie

We luisteren en denken met je mee — en nog iets verder als het mag. Zeg maar wat je nodig hebt. Een content framework, of hulp bij het vinden van je sweet spot? Een contentkalender of een distrubtieplan opstellen? We got you. We zetten jouw verhaal op scherp en denken jouw contentstrategie uit, online en offline.