We creëren content en campagnes, maar ook rust in je hoofd

Als bureau bestaan we op de kruising van jouw klanten, jouw branding en jouw (online) strategie: daar waar de juiste boodschap op het juiste moment diep raakt. Marktonderzoek maakt dat we je klanten beter kennen dan zijzelf, waardoor we onze creatieve impulsen perfect op hen kunnen afstemmen.

mensen van het content creatie team onder creatieve leiding van Karel Vanoverberghe in een brainstorm moment

Een positieve mindset en een open vizier zijn cruciale ingrediënten voor een geslaagde campagne. Want wie niet wil veranderen, mist de trein naar de toekomst.

Karel Vanoverberghe — Creative Director bij Focus Advertising

Onze job is klanten uitdagen om te blijven durven

Tafeltennis is leuker met zijn tweeën

Muze zijn is een dagtaak als een andere, maar wel een die we ons heel erg aantrekken. We pruttelen en borrelen elke dag van de nieuwe manieren om aloude boodschappen te verwoorden en verbeelden naar een online wereld, maar dat doen we niet alleen. Om creativiteit naar een volgend niveau te tillen, geloven we in co-creatie. In samen met onze klanten keuzes maken. Er zijn honderd wegen naar het doel, maar als je er samen wil geraken, moet je overtuigd zijn van de weg die je kiest. Ping. Pong. En opnieuw. Tot we er zijn.

Amély en Bert werken samen aan de creatie van een sterk concept voor een campagne
een projectteam werkt samen om met onderzoek en data marktkennis te vergaren voor we een concept en campagne creëren

Assumption is the mother of all f*ckups

Marktkennis. Overzicht van alle touchpoints. Onderzoek. Data. Voor we ergens aan beginnen, willen we de feiten, kwestie van inzicht te krijgen in de customer journey voor we gaan creëren. Weten is de enige manier om gefundeerde keuzes te maken, al is de juiste mindset van even groot belang. We shiften je aandacht van ‘wat is’ naar ‘wat kan’ en de weg er naartoe. Driver’s seat, anyone? 

Weten wat werkt

Dertig jaar campagnes maken gaf ons inzicht in de precieze ingrediënten van een geslaagde campagne, en hoe die elkaar beïnvloeden. Het begint bij wakker zijn en geïnspireerd blijven om herkenbare verhalen te vertalen naar nieuwe, online generaties. Maar evengoed betekent dat ook vooruitkijken naar nieuwe spelers op het veld. Op basis van die elementen bepalen we de boodschap, vooraleer we onze creativiteit aan het werk zetten om ze stopping power te geven. Het gevolg zijn campagnes die resultaten boeken en hun publiek raken. In hun portemonnee, zeker, maar ook in hart, nieren en weke delen.

Kijk naar je content als de ondernemer die je bent en focus op de essentie

We bouwen je contentstrategie uit, online en offline, en vatten je verhaal in alles van storytelling tot social posts.