Met een sterk creatief concept geef je je campagnes een stevig houvast

Als bedrijf heb je wel wat te vertellen. Je visie, wie je bent en vooral: waarom wat je doet relevant is voor je doelgroep. Je boodschap is loud and clear, maar hoe breng je die creatief over? Hoe creëer je campagnes die helder informeren, maar ook durven inspireren? Het antwoord is een creatief concept: het kompas dat je communicatie in de juiste richting stuurt zonder de route in een keurslijf te gieten.

Een sterk creatief concept tilt je campagne naar een hoger niveau, verankert je boodschap in de achterhoofden van je doelpubliek. Het is zowel een leidraad als een bron van inspiratie: een must als je wil dat je campagne echt binnenkomt.

Karel Vanoverberghe – Creative Director

Een sterk creatief concept wijst vlotjes de weg

Volg de pijlen van je creatief concept

Van good old folder tot hi-tech ad campagnes op sociale media: de communicatiemogelijkheden lijken wel eindeloos. Naast creatieve kansen, brengt het grote medialandschap dus ook versnippering. Op dat moment is je creatief concept het kompas dat je de weg wijst. Welke richting moet je campagne uit? Je concept biedt houvast en zorgt dat je campagnes je publiek meenemen in een samenhangend verhaal. Een dat je wel moest vertellen, dat tijdloos is en keer op keer wordt doorgegeven. Kortom: een dat niemand onberoerd laat.

Ons creatief campagneconcept voor ParquetVinyl met ASMR-campagnevideo laten de Nakuruvloeren zacht, maar opmerkelijk voor zich spreken.

blank

Een nieuwe online communicatiecampagne voor schoenenverdeler BENT met een pak meer traffic naar de webshop als resultaat.

Laat het denkwerk aan je creatief concept over

Net omdat er zoveel mogelijk is, doet het gidswerk van een creatief concept zoveel deugd. Het zorg dat je sneller campagnes kan opstellen én dat ze effectiever zijn. Lees: ze geven betere resultaten met minder kosten. Het grote creatieve denkwerk is al gedaan, je hoeft je campagne enkel nog een comfortabel plekje te geven binnen je concept. Omdat je kompas de richting al aangeeft, hoeft je campagne enkel nog te volgen. En dat bespaart je heel wat zoek-en denktijd

Nood aan een sterk creatief concept om beter te scoren met je campagne?

Met een creatief concept doe je je campagne een betrouwbare gids cadeau. Ons creatief team graaft en spit tot het op de essentie botst: het haakje dat je aan je publiek vasthangt, de lijm die pakt, de kabel die vonken geeft. We starten bij het DNA van je merk om te finishen met een sterk creatief concept dat verbindt, activeert en inspireert. Kortom: het is de sherpa die je campagnes tot een hoger niveau tilt en je boodschap verankert in de hoofden van je doelgroep.