Een duurzaamheidsverslag dat een stem geeft aan de toekomst

Ardo, duurzaamheidsverslag, duurzaamhijdsrapport, duurzaamheidscommunicatie

Voor Ardo, wereldleider in vriesverse groenten, kruiden en fruit, is duurzaamheid geen bijzaak of buzzword. Het is al jaren een topprioriteit. Elke stap die het bedrijf zet, gaat steevast in de richting van een gezondere wereld. Ardo’s vijf duurzaamheidspijlers bestaan uit proactieve initiatieven met een échte impact. Dat verduidelijkt de organisatie graag aan haar stakeholders […]

Complete rebranding voor vloeren die het leven dragen

Lamett, rebranding, merkstrategie, merkidentiteit, Focus Advertising, communicatie

Er is een verschil tussen een huis en een thuis. En op dezelfde manier is er een verschil tussen een vloer en een Lamettvloer. Dat verschil voel je meteen wanneer je de planken ziet en aanraakt — de warmte, de kwaliteit, het vakmanschap. Dit gevoel kon nog sterker in de identiteit en look & feel […]

Een recruitmentcampagne voor wie het verschil wil maken.

Deltagroep employer branding Kringloopwinkel

Werk je voor de tankkaart of de impact? The war on talent wordt al lang niet meer gevoerd met loonpakketten alleen. Passen jullie wel bij elkaar qua intrinsieke motivatie en kernwaarden? Door die verandering in mindset kunnen veel bedrijven hulp gebruiken bij werving: door hun impact te tonen vinden ze de mensen die écht bij […]

Stijlvolle stalenbox voor de decorative range

Hoe kunnen we de stalen van Unilin Panels — met meer dan 200 decors — op een stijlvolle en opvallende manier presenteren? Dat was de vraag van Unilin Panels voor Focus. Interieurontwerpers, architecten en aannemers moeten de stalen kunnen voelen én zien. Dat doen ze vanaf nu met THE BOOK en THE BOX: een stalenboek […]

Geluk schuilt in een klein brokje

Versele-Laga Opti Life Cats Campagnebeeld campagneconcept

Waar wordt een cat lover gelukkig van? Van een blije kat. En waar wordt die kat gelukkig van? Van een lekker én gezond brokje eten. Versele-Laga brengt een assortiment premium voeding voor katten uit – Opti Life Cat – en vroeg ons het nieuwe product in de markt te zetten. De slogan ‘Geluk schuilt in […]

Bedachtzaam toevoegen aan deze wereld

ABS Bouwteam Merkstrategie Rebranding Merkidentiteit

ABS Bouwteam klopte bij ons aan met een heldere vraag: hoe kunnen we het onderscheidende karakter van ons bouwbedrijf duidelijker maken? In die vraag zit alles vervat. Een visie scherpstellen. Een nieuwe merkidentiteit ontwikkelen, in woord en beeld. En zo het merk naar een hoger niveau tillen en meteen de juiste projecten aantrekken. Het was […]

Dat het een plezier is om met melk te werken

VLAM klopte bij ons aan voor een uitgebreide campagne over melk. We kregen alle touwtjes in handen, en dus trokken we eraan. We zochten de grenzen op van het traditionele en gingen er vrolijk buiten. Conceptontwikkeling, communicatiestrategie, uitvoering en follow-up. We deden het allemaal. https://www.focus-advertising.be/w/wp-content/uploads/2022/10/BEL_Life_Film_1080_20s_TV_MASTER_NOVLAM_1.mp4 Melk mag er zijn. En dat willen we laten zien. […]

Virtual visit in Ardo’s Rootbox

Het gloednieuwe hoofdkantoor van Ardo, de Rootbox, is er een om trots op te zijn. Om nog maar te zwijgen van hun Experience Center vol interactieve schermen om hun assortimenten en waarden te ontdekken. Toch wilde Ardo nét dat stapje verder gaan om ermee uit te pakken, dus bedacht Focus ook een online alternatief. Het […]

Ongehoord, zo’n stille vloer

Hoe kan je luid en duidelijk verkondigen dat je een ultrastille vloer verkoopt? Door het te fluisteren. De Nakurucollectie heeft alle kwaliteiten van Parquetvinyl, maar is daarbovenop ook eens heerlijk geluiddempend door de ultrastille toplaag. Met Nakuru verkopen we stilte. Een totaalconcept dat we uiteraard in de eerste plaats auditief uitwerken, met visuele, digitale en […]