Virtual visit in Ardo’s Rootbox

Het gloednieuwe hoofdkantoor van Ardo, de Rootbox, is er een om trots op te zijn. Om nog maar te zwijgen van hun Experience Center vol interactieve schermen om hun assortimenten en waarden te ontdekken. Toch wilde Ardo nét dat stapje verder gaan om ermee uit te pakken, dus bedacht Focus ook een online alternatief. Het […]

Ongehoord, zo’n stille vloer

Hoe kan je luid en duidelijk verkondigen dat je een ultrastille vloer verkoopt? Door het te fluisteren. De Nakurucollectie heeft alle kwaliteiten van Parquetvinyl, maar is daarbovenop ook eens heerlijk geluiddempend door de ultrastille toplaag. Met Nakuru verkopen we stilte. Een totaalconcept dat we uiteraard in de eerste plaats auditief uitwerken, met visuele, digitale en […]

Master Oak: beter dan het origineel

blank

Weg met valse bescheidenheid — als iets goed is, dan zeggen we het. En als het beter is, dan maken we er een hele campagne rond. Na jaren onderzoek en bijschaven ontwikkelde Unilin Panels de Master Oak collectie. Imitatie-eik dat nauwelijks van het origineel te onderscheiden valt. Meer nog: het is béter dan het origineel. […]

Werken op het oerinstinct van honden en baasjes

Opti Life Prime campagnebeeld

Het oerinstinct van een hond, dat zijn we met al die hondentraining en Instavideo’s van fluffy puppy’s misschien wat vergeten. Met Prime, een lijn van premium hondenvoeding, wil Opti Life een nieuw stukje markt aanboren. Nodig: een campagne van strategie tot social posts die het ‘primal instinct’ vat. Prime, dus. https://www.focus-advertising.be/w/wp-content/uploads/2021/12/Versele-case.mp4https://www.focus-advertising.be/w/wp-content/uploads/2021/12/Brokjes_animatie_BOOM-BAM_v3.mp4 Premium hondenvoeding, dito campagne […]

De boss, bij BOSS, dat is de vakman

blank

Bij BOSS Paints vertrekken we vanuit de vakman. Altijd. We bevragen hen over wat voor hen belangrijk is, en beelden hen vervolgens zélf af in alle communicatie. Daarbij zijn er twee punten waar we op blijven hameren. Eén: bij BOSS Paints vinden pro’s echt alles wat ze nodig hebben. Twee: de service is top. Van […]

Branding die in beweging blijft

blank

Een start-up in een complex IT-landschap, dat zou er erg blauw en serieus kunnen uitzien. Maar dat is niet het pad dat we kozen voor de branding van Cymo. Na een strategische workshop waarin we hun merkidentiteit in kaart brachten, gingen we aan de slag met motion design dat perfect vat hoe simpel en tegelijk […]

De pracht van hout, het gemak van vinyl

Parquetvinyl, Lamett, branding, Focus Advertising, art direction

Hoe maak je het onderscheid tussen twee merken die geproduceerd worden onder één dak? En hoe zet je dat ene merk dan in de markt, wetende dat het daar al best druk is? We trokken na een strategische oefening rond merkarchitectuur een duidelijke lijn tussen Parket by Lamett (met echt hout) en Parquetvinyl by Lamett […]

Een campagne die blijft hangen — letterlijk

Unilin Panels, cadeau, verpakking

Stel: je bent houtbewerker en wil wat moois maken met houten panelen. Waar ga je dan heen? De houthandel — en dus niet de producent van die panelen. Dat maakt dat er best wat afstand zit tussen Unilin Panels en hun eindklanten. Om ze dichterbij te brengen, ontwierpen we een oogstrelende campagne voor het geschenkidee […]

Altijd een auto om soms mee te rijden

blank

Cambio is een merk dat er staat — getuige het groeiende aantal auto’s van hen die je ziet cruisen. Wie in de stad woont, heeft op zijn minst al van de autodeeloplossing gehoord en weet dat het een stukje oplossing biedt om die aardbol van ons wat groener te maken. Awareness: check. Maar waar nog […]

Hoezo, tweedehands oubollig?

blank

Oud gerief is daarom nog geen slecht gerief, dat hebben ze bij de Kringloopwinkel goed gesnopen. Alleen zitten ze soms iets te diep in het verdomhoekje, daar waar de vermaledijde geitenwollen sokken ook stof liggen te vergaren. Nergens voor nodig natuurlijk, want elke doorgewinterde tweedehandsfan weet dat het geheim voor een originele look in de […]