Waar wordt een cat lover gelukkig van? Van een blije kat. En waar wordt die kat gelukkig van? Van een lekker én gezond brokje eten. Versele-Laga brengt een assortiment premium voeding voor katten uit – Opti Life Cat – en vroeg ons het nieuwe product in de markt te zetten. De slogan ‘Geluk schuilt in een klein brokje’ zat er meteen boenk op en sluit naadloos aan op het marketingconcept: happy cats make happy cat lovers. Ja, ook als die kat op je toetsenbord komt liggen of je schaakspel omver paradeert.
Brokje humor
Premium kattenvoeding zorgt voor premium momenten samen. De boodschap is glashelder: een gezonde kat is een gelukkige kat. Waarom zouden we die dan ingewikkeld verpakken? Van branding tot in de markt zetten bleef dit onze leidraad: kattenliefhebbers willen het allerbeste voor hun pluizigaards. Gezonde quality food zorgt voor oprechte quality time. De basis voor onze video en fotografie? De kat die het thuiswerken verstoort en de cat lover die dat helemaal ok vindt. Een portie humor bij de kattenbrokken, die we dan ook doortrokken in de sociale media campagne en landingspagina. Ook een online spel, reeks advertenties en media-strategie kregen deze vrolijke twist.
Een eenvoudige boodschap werkt
Cats will be cats: eigenzinnig en vaak onbedoeld grappig. De sociale mediacampagne vol kattenkwaad deed vlot haar werk. We bereikten 95% van de target audience en haalden 19.000.000 impressies. Grote cijfers, om eigenlijk te zeggen dat onze kattencampagne een schot in de roos was. Een succesvolle lancering en heel wat nieuwe happy, healthy cats. Wie wordt daar niet gelukkig van?
We fotografeerden de merkbeelden helemaal in house. Shoots met dieren zijn extra spannend, maar met een sterk team — van professionele 'cat models' tot heuse kattenfluisteraars — klaarden we de klus.
Jana Bruggeman — Brand Designer