Werken op het oerinstinct van honden en baasjes

Opti Life Prime campagnebeeld

Het oerinstinct van een hond, dat zijn we met al die hondentraining en Instavideo’s van fluffy puppy’s misschien wat vergeten. Met Prime, een lijn van premium hondenvoeding, wil Opti Life een nieuw stukje markt aanboren. Nodig: een campagne van strategie tot social posts die het ‘primal instinct’ vat. Prime, dus. https://www.focus-advertising.be/w/wp-content/uploads/2021/12/Versele-case.mp4https://www.focus-advertising.be/w/wp-content/uploads/2021/12/Brokjes_animatie_BOOM-BAM_v3.mp4 Premium hondenvoeding, dito campagne […]

De boss, bij BOSS, dat is de vakman

Bij BOSS Paints vertrekken we vanuit de vakman. Altijd. We bevragen hen over wat voor hen belangrijk is, en beelden hen vervolgens zélf af in alle communicatie. Daarbij zijn er twee punten waar we op blijven hameren. Eén: bij BOSS Paints vinden pro’s echt alles wat ze nodig hebben. Twee: de service is top. Van […]

Branding die in beweging blijft

Een start-up in een complex IT-landschap, dat zou er erg blauw en serieus kunnen uitzien. Maar dat is niet het pad dat we kozen voor de branding van Cymo. Na een strategische workshop waarin we hun merkidentiteit in kaart brachten, gingen we aan de slag met motion design dat perfect vat hoe simpel en tegelijk […]

De pracht van hout, het gemak van vinyl

Parquetvinyl, Lamett, branding, Focus Advertising, art direction

Hoe maak je het onderscheid tussen twee merken die geproduceerd worden onder één dak? En hoe zet je dat ene merk dan in de markt, wetende dat het daar al best druk is? We trokken na een strategische oefening rond merkarchitectuur een duidelijke lijn tussen Parket by Lamett (met echt hout) en Parquetvinyl by Lamett […]

Een campagne die blijft hangen — letterlijk

Unilin Panels, cadeau, verpakking

Stel: je bent houtbewerker en wil wat moois maken met houten panelen. Waar ga je dan heen? De houthandel — en dus niet de producent van die panelen. Dat maakt dat er best wat afstand zit tussen Unilin Panels en hun eindklanten. Om ze dichterbij te brengen, ontwierpen we een oogstrelende campagne voor het geschenkidee […]

Altijd een auto om soms mee te rijden

Cambio is een merk dat er staat — getuige het groeiende aantal auto’s van hen die je ziet cruisen. Wie in de stad woont, heeft op zijn minst al van de autodeeloplossing gehoord en weet dat het een stukje oplossing biedt om die aardbol van ons wat groener te maken. Awareness: check. Maar waar nog […]

Hoezo, tweedehands oubollig?

Oud gerief is daarom nog geen slecht gerief, dat hebben ze bij de Kringloopwinkel goed gesnopen. Alleen zitten ze soms iets te diep in het verdomhoekje, daar waar de vermaledijde geitenwollen sokken ook stof liggen te vergaren. Nergens voor nodig natuurlijk, want elke doorgewinterde tweedehandsfan weet dat het geheim voor een originele look in de […]

Jaarrapporten done right

Barco-jaarrapport-2023-header

Een bedrijf als Barco heeft in een jaarrapport veel te vertellen. Met cijfers en analyses uit de 29 landen waar ze onder andere projectoren, schermen en draadloze netwerktools aan de man brengen, kan je een telefoonboek vullen. Of niet. In 2019 maakten we al de strategische keuze om voor een volledig online jaarverslag te gaan […]

Het leven is leuker in pyjama

Het moederhuis van Woody heeft verschillende merken in de portefeuille, die naast pyjama’s ook ondergoed en homewear aanbieden. Manned houdt het klassiek en focust op de heren, Lords & Lillies meet dames een elegant silhouet aan en Woody, dat is kinderdisco en nooit op tijd gaan slapen. Of dat is het nu. Want wat begon […]

Een buitengewone campagne voor buitengewone tijden

BENT is een Belgisch familiebedrijf dat schoenen naar ‘fashion lovers’ brengt via haar winkelpunten en webshop. Samen met het BENT-team hebben we in een mum van tijd een nieuwe online communicatiestrategie op poten gezet, nadat ze al hun winkels moesten sluiten door het Coronavirus. Het aanpassingsvermogen van de medewerkers — en de snelheid waarmee ze […]