Branding die in beweging blijft

Een start-up in een complex IT-landschap, dat zou er erg blauw en serieus kunnen uitzien. Maar dat is niet het pad dat we kozen voor de branding van Cymo. Na een strategische workshop waarin we hun merkidentiteit in kaart brachten, gingen we aan de slag met motion design dat perfect vat hoe simpel en tegelijk […]
De pracht van hout, het gemak van vinyl

Hoe maak je het onderscheid tussen twee merken die geproduceerd worden onder één dak? En hoe zet je dat ene merk dan in de markt, wetende dat het daar al best druk is? We trokken na een strategische oefening rond merkarchitectuur een duidelijke lijn tussen Parket by Lamett (met echt hout) en Parquetvinyl by Lamett […]
Een campagne die blijft hangen — letterlijk

Stel: je bent houtbewerker en wil wat moois maken met houten panelen. Waar ga je dan heen? De houthandel — en dus niet de producent van die panelen. Dat maakt dat er best wat afstand zit tussen Unilin Panels en hun eindklanten. Om ze dichterbij te brengen, ontwierpen we een oogstrelende campagne voor het geschenkidee […]
Altijd een auto om soms mee te rijden

Cambio is een merk dat er staat — getuige het groeiende aantal auto’s van hen die je ziet cruisen. Wie in de stad woont, heeft op zijn minst al van de autodeeloplossing gehoord en weet dat het een stukje oplossing biedt om die aardbol van ons wat groener te maken. Awareness: check. Maar waar nog […]
Hoezo, tweedehands oubollig?

Oud gerief is daarom nog geen slecht gerief, dat hebben ze bij de Kringloopwinkel goed gesnopen. Alleen zitten ze soms iets te diep in het verdomhoekje, daar waar de vermaledijde geitenwollen sokken ook stof liggen te vergaren. Nergens voor nodig natuurlijk, want elke doorgewinterde tweedehandsfan weet dat het geheim voor een originele look in de […]
Jaarrapporten done right

Een bedrijf als Barco heeft in een jaarverslag veel te vertellen. Met cijfers en analyses uit de 29 landen waar ze onder andere projectoren, schermen en draadloze netwerktools aan de man brengen, kan je een telefoonboek vullen. Of niet. In 2019 maakten we al de strategische keuze om voor een volledig online jaarverslag te gaan […]
Het leven is leuker in pyjama

Het moederhuis van Woody heeft verschillende merken in de portefeuille, die naast pyjama’s ook ondergoed en homewear aanbieden. Manned houdt het klassiek en focust op de heren, Lords & Lillies meet dames een elegant silhouet aan en Woody, dat is kinderdisco en nooit op tijd gaan slapen. Of dat is het nu. Want wat begon […]
Een buitengewone campagne voor buitengewone tijden

BENT is een Belgisch familiebedrijf dat schoenen naar ‘fashion lovers’ brengt via haar winkelpunten en webshop. Samen met het BENT-team hebben we in een mum van tijd een nieuwe online communicatiestrategie op poten gezet, nadat ze al hun winkels moesten sluiten door het Coronavirus. Het aanpassingsvermogen van de medewerkers — en de snelheid waarmee ze […]
Pioniers in autodelen

Bij cambio zijn ze duidelijk over wat ze willen: minder auto’s is de weg naar een leefbare stad. Een met meer plaats voor terrassen, om te voetballen, of gewoon om sneeuwengeltjes te maken als het weer zich ertoe leent. Alleen kwam dat in de communicatie te weinig uit de verf. Onze opdracht, dus: cambio op […]
It’s good to live on wood

Op hout leven is goed leven, vindt Parky. Ze maken houten vloeren met een high tech kern, afgewerkt met een ultra dun (maar ultra stevig) laagje echt hout. En dat voel je. Dit zijn vloeren om op te leven, te spelen en te morsen. Een goed verhaal, maar dat moesten ze dan wel nog verteld […]