Employer branding: jouw geheime wapen in de oorlog om talent.

‘The war on talent is over. Talent won.’ Niet onze woorden, maar die van de jongere generaties die klaar staan om hun talent in te zetten voor jouw bedrijf. Tenminste, als ze overtuigd zijn door je employer branding. Wie ben je als werkgever? Waar sta je voor? Welke waarden heb je te bieden? Laat je merkverhaal voor zich spreken — niet de extralegale voordelen. Toon dat je authentiek, eerlijk en geloofwaardig bent en dat je waarden passen bij je (toekomstige) werknemers. Klinkt logisch, maar de vele vacatures bewijzen dat dat gemakkelijker is gezegd dan gedaan. Een sterk werkgeversimago uitdragen én waarmaken? Wij doen het zo.

Antony Growth Architect, Jaarverslagen

Je merkverhaal moet in de eerste plaats menselijk en authentiek zijn — je zoekt uiteindelijk nieuwe mensen, geen machines.

Antony Slabinck — Growth Architect

Employer branding overtuigt intern en extern.

Want zonder mensen, geen merk

Je bedrijf is eigenlijk een heilige (sort of) drievuldigheid. Je wil tegelijk stakeholders aanspreken met je corporate brand als eindklanten overtuigen met je consumer brand. En uiteindelijk is je merk niets zonder het talent dat er werkt. Die overtuig je met je employer brand. In een perfect scenario werkt deze drie-eenheid perfect samen om een geloofwaardig all-roundverhaal te vertellen.

Deltagroep employer branding Kringloopwinkel
Ardo Emplyer Branding creatieve campagne

Van strategisch denken tot concreet manifest

Alles begint met de juiste richting. Die bepaal je aan de hand van je Employer Value Proposition (EVP). Wat is jouw meerwaarde voor (toekomstige) werknemers? Zie het als de strategische basis van je employer brand. Een concrete vertaling van je EVP is je merk manifest, dat intern draagvlak creëert en zorgt dat het hele bedrijf aan hetzelfde zeel trekt, vandaag en morgen. Zo’n manifest vat alle essentiële ingrediënten die jouw bedrijf uniek maken samen in mensentaal: gemakkelijk verder te vertellen. Een echte verbinder, dus. De inhoud? Die varieert. Geen twee merken zijn gelijk. Drie ingrediënten zijn essentieel: je corporate purpose, heldere doelstellingen en concrete actiepunten.

Word ook een sterk werkgeversmerk

Zit je werkgeversimago intern snor, dan kunnen we het naar de buitenwereld — die vijver vol talent, dus — communiceren. Met aan je lijn een weldoordachte employer branding communicatiestrategie kan jij vol vertrouwen gaan vissen. Je bedrijf is per definitie uniek. Laat je communicatie naar toekomstige werkgevers dat weerspiegelen. Niet alleen trek je met een consistent verhaal meteen de juiste mensen aan, die juiste mensen versterken ook mee je corporate purpose. Hallo, gedeelde waarden, cultuur en ambities! Zo’n employer brand is dus niet niks: het is jouw belofte aan je werknemers.

Employer Branding, team, communicatie

Contacteer ons voor een vrijblijvend intakegesprek