- Home
- Wat we doen
- Brand design
Sterk brand design, daar kan je mee buitenkomen
Herkenbaar zonder de voorspelbaarheid. Goede branding creëert een visuele identiteit die je merkstrategie en -persoonlijkheid als gegoten zit. De juiste typografie, fotografie, vorm, beweging, kleur en zelfs geluid bouwen het kader waarin je merk 100% zichzelf en toch creatief flexibel kan zijn. Hoe behoud je dat evenwicht tussen blijven verrassen en toch een vertrouwde look behouden? Wel, dat weten wij. Voor jouw merk halen wij alles uit onze brand design-kast.
Denk niet louter in logo’s. Denk in visuele systemen die herkenbaar én flexibel zijn, zodat je merk ‘wendbaar’ is in deze immer veranderende wereld.
David Libeert – Head of Design
Hier waren wij de rots in de… branding, ja.
Case: Cymo
Een IT-bedrijf dat drijft op een constante stroom van data en vooruitgang: het was duidelijk dat het brand design van Cymo op geen enkel moment mocht stilstaan. Onze motion-designers draaiden overuren en we ontwikkelden Cymotion: een custom animatietool die beweging brengt in alles wat Cymo naar buiten brengt: van socials tot website en zelfs drukwerk. Het logo hielden we dan weer zuiver en licht: een baken van rust in een non-stop-moving world.
Case: Parquetvinyl
Soms moet de branding van een merk zorgen dat het zich loskoppelt van grote broer of zus. Zo ook Parquetvinyl. Hoe konden we haar een sterke eigen identiteit geven, een herkenbaar gezicht in een al overbemande markt?
Met durf. Lef. Kleur. We ontwikkelden de brand story en het concept: vloeren die tegen een stootje kunnen, gemaakt voor durvers. Dat vroeg om een branding die zegt: ‘Kijk eens hoe plezant het leven is!’ Die saus van plezier goten we over het logo, de typografie en de kleuren en laat zich proeven in de beelden. Door te vertrekken vanuit de brand story, ontwierpen we een brand design waar het plezier van afspat. Heerlijk gedurfd!
Branding in eigen boezem
Staat die foto nu plots scheef? En vloeken die kleuren niet een beetje? Voor onze eigen branding mocht er een hoek af zijn. In 2020 staken we onszelf in ’t nieuw en moesten we diep in onze bedrijfsziel kijken. Hoe stellen we Focus niet alleen strategisch, maar ook visueel op scherp?
Het antwoord bleek te bestaan uit veel kleur en speelse elementen. Maar ook sérieux en vooral: dynamiek. Een menselijk en levend merk, waar experimenteren part of the job is, een bureau in beweging om ook haar klanten in beweging te zetten.
Wij geven jouw merk een herkenbare smoel
Een logo? Kan. Een schoon lettertype? Kan ook. Maar wij gaan verder dan dat. We schrijven een merkverhaal in lijn met je identiteit: made to measure. Brand book, brand guideline, de juiste stijl en of je ‘u’ dan wel ‘je’ tegen je klanten zegt: wij zorgen voor een flexibele en multi-inzetbare brand design toolbox.