Ben je een merk of heb je er één? En wat is dat eigenlijk, een merk? Of nog moeilijker: wat maakt jouw merk sterk? Lastige vragen, waar wij met plezier van wakker liggen. Je merkstrategie is het antwoord op onze favoriete moeilijke vraag. Waarom bestaat jouw merk eigenlijk? Het antwoord moet verweven zijn in jouw merkstrategie. Jouw strategie zegt wie je bent en waarom jij er mag zijn. Toegegeven, het antwoord is niet gemakkelijk. Het is een vraag met veel spin-offs: waarom ben je relevant voor Sofie, Yusuf, Aïcha, je bankdirecteur en Tony die al dertien jaar bij jullie werkt? En de rest van de wereld — heeft die jullie wel nodig? Grote vragen, gemakkelijk antwoord. Die moet volmondig ‘ja’ zijn. En het is dat sentiment dat je met stevige lijm aan je merk moet vastplakken.
Renate De Martelaere — Brand Designer & Strategist
Daarna bepalen we wat dat in de toekomst moet worden. Dankzij ons onderzoek met surveys, future thinking en trendwatching wijst onze barometer behoorlijk precies aan wat we morgen mogen verwachten en kunnen we jouw identiteit daar comfortabel in doen passen.
Dat zal pijn doen. Je kan niet beloven dat je én het klimaatprobleem oplost én armoede én iedereen gelukkig maakt. Je merkstrategie is geen missverkiezing. Wat beloof je wel, wat kan je waarmaken? We gaan daarover nadenken tot het klopt. Tot we concrete actiepunten hebben. Zo weet je merk wat het te doen staat en je doelgroep wat het betekent. We schrijven samen met jou een merkverhaal. Jouw persoonlijk manifest: dit kunnen we, dit doen we, dit zijn we. Yours for the taking.
Al die zelfreflectie moet wel ergens toe dienen. Nu je weet wie je bent, kan je jezelf een gezicht geven. Enter: de juiste branding en activatie. Extern — want je wilt natuurlijk dat iedereen weet waar jullie voor staan — maar ook intern. Hoe dicht liggen je mensen en je merk bij elkaar? Zonder doordachte employer branding is je merk een holle doos. Denk dus goed na over de interne cultuur, communicatie en het karakter van je merk.
Jouw mensen zijn degenen die je bedrijf naar buiten dragen. Hoe trek je mensen aan die je merk ademen, die je logo zouden laten tatoeëren? Je mensen staan niet achter je merk, ze zijn je merk. Je merkstrategie is dus de basis van een kapstok met veel haakjes. Je hangt er je (visual) branding, creatief concept, brand story, communicatie en nog een hoop andere flitsende termen aan vast.
Contacteer ons gerust voor een merkstrategie die er stààt.
Deze website maakt gebruik van cookies zodat we je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in jouw browser en voert functies uit zoals jou herkennen wanneer je terugkeert naar onze website. Cookies helpen ons team ook begrijpen welke delen van de website jij het meest interessant en nuttig vindt. Cookies hebben een vervaltermijn naargelang het sessiecookies of permanente cookies betreft. Sessiecookies bevatten informatie die wordt gebruikt binnen je huidige browser-sessie. Deze cookies worden automatisch verwijderd wanneer je jouw browser afsluit. Permanente cookies worden gebruikt om informatie te bewaren tussen verschillende bezoeken aan de website. Deze data stelt de website in staat je te herkennen als terugkerende bezoeker en daardoor dienovereenkomstig te reageren, bijvoorbeeld door jouw taalvoorkeuren op te slaan. De permanente cookies hebben een langere levensduur die wordt bepaald door de website.
Door het uitschakelen van cookies kunnen bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken en kan er van bepaalde functionaliteiten en diensten geen gebruik worden gemaakt. Hier kan je instellen welke cookies je al dan niet wilt inschakelen.
Strikt noodzakelijke cookies moeten te allen tijde zijn ingeschakeld, zodat we jouw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.
Als je deze cookies uitschakelt, kunnen we jouw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat je telkens wanneer je deze website bezoekt, cookies opnieuw moet in- of uitschakelen.
Deze website maakt gebruik van Google Analytics om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.
Schakel deze cookie in om ons meer inzicht te verschaffen en zo onze website te verbeteren.
Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in zodat we jouw voorkeuren kunnen opslaan!
Deze site gebruikt de volgende aanvullende cookies:
Facebook Pixel: zo houdt FB bij welke pagina's u bezoekt op deze website. Met deze data kunnen wij veel gerichter adverteren.
Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in zodat we jouw voorkeuren kunnen opslaan!