Webinar 26 april: Starten met communiceren over duurzaamheid.

Het kan eenzaam zijn, als CSR manager.

In dit webinar gaat Freddy in gesprek met Sarah Spenninck en Wouter De Broeck over de opportuniteiten en de valkuilen van duurzaam ondernemen en vooral: hoe daarover te communiceren. Verwacht een transparant en eerlijk gesprek met twee mensen die — elk vanuit hun eigen ervaring en expertise — heel veel te vertellen hebben. Hoe start je met authentieke communicatie over duurzaamheid, zonder aan purpose washing te doen? Wat betekent duurzaamheid voor ons bedrijf? Wat houdt het in om duurzamer te worden? Het is soms eenzaam als jij de pionier bent binnen jouw bedrijf. Of je nu nieuw bent in je functie of al enkele jaren meedraait — we begrijpen dat je met vragen zit. In dit webinar gaan we samen op zoek naar de antwoorden!

Praktisch

Locatie

Online via Zoom

Wanneer

Dinsdag 26 april 2022
08:30 – 10:00

Voor wie

CSR managers, sustainability managers, CEO’s, communicatiemanagers, bedrijfsstrategen en iedereen met interesse in duurzaam ondernemen

Programma

08:30 – 08:45

Korte intro door Focus Advertising als host van het webinar. We schetsen de context van deze webinar en laten je kennismaken met de drie sprekers in het panel: Freddy Verschoore, Sarah Spenninck (Voka) en Wouter De Broeck (Alsico).

08:45 – 09:30

Freddy gaat in gesprek met Sarah en Wouter over duurzaamheid en hoe als bedrijf daarover op een authentieke manier te communiceren. Over de opportuniteiten en de valkuilen. Beide delen hun expertise en ervaringen.

09:30 – 10:00

Er is ruimte voor een Q&A. Stel je meest brandende vragen aan Sarah en Wouter of deel je eigen ervaringen met betrekking tot duurzaamheidscommunicatie. Let’s talk!

Onze gastsprekers

Focus Advertising, Sarah Spenninck, Voka, duurzaam ondernemen

Sarah Spenninck

Advisor in sustainable entrepreneurship
bij Voka West-Vlaanderen

Sarah Spenninck studeerde vergelijkende en internationale politiek aan de KU Leuven met de focus op political consumerism en de paradox tussen burger en consument in het duurzaamheidsdebat. Ze ging erna aan de slag bij de VIVES Hogeschool binnen het vakdomein ‘educatie voor duurzame ontwikkeling’ van de lerarenopleiding. Daarna leidde haar interesse in duurzaam ondernemen haar richting Voka Oost- en West- Vlaanderen. Hier helpt ze — met het Voka Charter Duurzaam Ondernemen (VCDO) — bedrijven mee op weg naar duurzamer ondernemen.

Focus Advertising, Wouter De Broeck, Alsico, sustainability manager

Wouter De Broeck

Sustainability and communications manager
bij Alsico

Wouter startte als journalist en studeerde daarna nog milieuwetenschappen bij. Als duurzaamheidsmanager bij familiebedrijf Alsico —  producent en verdeler van werkkledij — staat Wouter in voor de ontwikkeling en het beheer van het beleid op het gebied van duurzaamheid. Tegelijk is hij verantwoordelijk voor het toezicht op en de leiding van interne sociale audits. Samen met de productexperts van Alsico geeft hij input voor de ontwikkeling van circulaire producten en een duurzame collectie.

Enkele leestips voor jou

Wat ontbreekt is de kop en de staart.
Begrijp eerst waarover je het hebt — de kop — en zorg dat je weet wat je wilt bereiken op vlak van duurzaamheid. Maak het deel van je strategie. Verweef het daarna bewust in alles wat je doet en communiceert — de staart.
Het is een teken van sterkte als je je zwakte toont.
Als je je communicatie over duurzaamheid serieus wil aanpakken, dan moet je eerlijkheid aan de dag durven leggen. Als je alles voorstelt als rozengeur en maneschijn, dan kom je nergens.

Download de whitepaper: Starten met communiceren over duurzaamheid