De Grote Pandemie heeft een tsunami van verandering veroorzaakt. Een spurt naar verdere digitalisering, sterk evoluerend consumentengedrag, andere vormen van mediaconsumptie en een getransformeerd medialandschap… ‘The Roaring Twenties’, het nieuwe 2de decennium van deze eeuw, brengt hyper-change. Met een consument en wereld continue in beweging zijn klimaat- en energietransitie, het belang van de purpose van merken en nieuwe mediakanalen slechts een kleine greep uit de vele veranderingen. Met het webinar Focus On Media halen we je graag even uit het isolement van het afgelopen jaar en brengen we je in 1,5 uur tijd helemaal up to speed.
Online via Zoom
Dinsdag 15 juni 2021
09:00 – 10:30
Van streaming oorlogen; post covid media gedragingen en de verschillen bij de belangrijkste doelgroepen; de strijd tussen globale mediaspelers en lokale mediamerken; welke nieuwe mediakanalen (Tiktok?) de moeite waard zijn… tot het einde van third party cookies. Focus Advertising en Initiative brengen je een complete update over post-Covid groei acceleratie in een veranderend medialandschap in drie delen.
Wat gebeurt er nu? Welke post covid media gedragingen zijn blijvend en welke gaan veranderen? Welke opvallende verschillen zijn er tussen de belangrijkste doelgroepen? Wat zijn dé opportuniteiten in e-commerce? Welke media hebben de wind in de zeilen?
Welke media zijn het proberen waard om je culturele relevantie te verhogen bij je doelgroepen? Hoe je High Value Audiences kwantificeren en groeidoelgroepen identificeren? Hoe evolueert de competitie tussen globale mediaspelers (gafams) en lokale mediamerken? Hoe kan je groei versnellen nu de economie aanzwengelt en het consumentenvertrouwen stijgt? Wat is het belang van dynamische personaliseerbare creatives (DCO)?
Het einde van third party cookies, wat gaat dat voor u veranderen? Welke zijn de volgende grote Adverting Tech verschuivingen die er zitten aan te komen (EU Digital Services Act)?
De toekomst nu al doorgelicht: een webinar over het medialandschap van morgen licht alvast een tipje van de sluier voor je op. We hadden een boeiend gesprek met onze drie gastsprekers over topics die ook tijdens het webinar aan bod komen.
Met haar 15 jaar agency ervaring in marketing en media, waarvan 11 jaar bij Initiative, zit culturele relevantie verankerd in het DNA van iedere strategische aanbeveling en elk taktisch plan dat door Melissa’s handen gaat. Als media agency senior heeft ze alle veranderingen en nieuwigheden van de afgelopen 10 jaar van dichtbij meegemaakt. Ze zal het hebben over de belangrijkste pijlers van het Belgische medialandschap vandaag.
Gauthier kan bogen op 25 jaar ervaring, aan klantzijde in marketing en als account manager bij internationale creatieve bureaus. Hij is al 8 jaar aan de slag bij IPG Mediabrands en werd er in 2017 benoemd tot Managing Director. Als overtuigd voorstander van differentiërende strategieën en fervent trendwatcher stuurt Gauthier klanten, creatieve bureaus en uitgevers aan om het voortouw te nemen in culturele ontwikkelingen.
Karel werkt al meer dan 10 jaar in digitale marketing. Hij startte zijn carrière op de Ad Operations afdeling en bouwde een sterke ervaring op in tracking en measurement. Door de jaren heen wist Karel zich sterk betrokken bij automation, adtech, programmatic buying, search engine marketing en sociale media. Naast biddable media en campaign operations heeft Karel ook een sterke focus op ethisch gebruik van data, privacy first principes in marketing en de evolutie van het digitale media ecosysteem en haar spelers wereldwijd.
Contacteer ons om je twijfel weg te nemen!