Lanceringscampagne voor Unilin Evola

Een branding en campagne van de bovenste plank voor de lancering van decoratief plaatmateriaal Evola.

Perfectie zit hem in de details. Daarom gingen we voor de lancering van het decoratieve plaatmateriaal Evola resoluut voor een campagne van de bovenste plank. Focus zorgde voor de brand identity, een sterk verhaal & een waaier aan sales- & marketingtools.

Over Evola

Met Evola beschikt Unilin over een unieke collectie plaatmateriaal. De houtdecoren zijn quasi levensecht en de reliëfstructuren voelen bijzonder authentiek aan. In combinatie met effen kleuren biedt deze collectie enorme ruimte voor creativiteit. Het ruime assortiment dragerplaten maakt Unilin Evola geschikt voor de meest diverse toepassingen.

Lanceringscampagne Unilin Evola, cactus story

Echtheid kun je maken.

Het streefdoel van Unilin Evola is altijd heel duidelijk: als hun eindproduct naast het origineel ligt, willen ze geen verschillen meer zien.

De uitwerking.

Als fundament zetten we 4 hoekstenen: convenience, smart, dependance & one brand.

Evola moest dus vooral (1) makkelijk in gebruik worden, (2) bogen op uitvoerig onderzoek, (3) vlot verkrijgbaar én (4) eenduidig zijn. Daarbovenop legden we een essentieel laagje inspiratie die in alle tools werd doorgetrokken.

We kozen voor een cleane, herkenbare stijl met respect voor de diversiteit van het product en werkten vervolgens verschillende tools uit per doelgroep:
Inspiratiefolder / stalenboek / beursconcept / advertenties / free sample service