Focus on Sustainability #1 Live event op 25 augustus

Van purpose club tot duurzaam ondernemen

Je wilt duurzaamheid integreren in je onderneming en een positieve impact maken op de wereld? En — als het even kan — daar ook op een authentieke en krachtige manier over communiceren? Top. We vinden dat sterk. Vanuit onze expertise en ervaring als communicatiebureau willen we een baken zijn voor organisaties die op zoek zijn naar richting in dat duurzaamheidsverhaal. Hoe? Door — vanuit ons netwerk — kennis te delen en elkaar te bezielen.

Insert de Focus on Sustainability inspiratiesessies. Een reeks van events en workshops waar we een community laten groeien en mensen samenbrengen die actief bezig zijn met duurzaamheid(scommunicatie).

Live event: van purpose club tot duurzaam ondernemen

Praktisch

Locatie

Focus Advertising — Gullegemsestraat 44, Heule (Kortrijk)

Wanneer

Donderdag 25 aug 2022
16:30 – 21:00

Voor wie

CSR-managers, communicatiemanagers, ondernemers met interesse in duurzaamheid, organisaties die komende jaren een duurzaamheidsverslag willen maken.

Inhoud

In deze eerste sessie richten we ons op do’s en don’ts van duurzaamheidscommunicatie. Hoe je op een laagdrempelige manier draagvlak creëert — al eens van een purpose club gehoord? Hoe je duurzaamheid onderdeel maakt van je merkstrategie. En hoe het juist zit met de huidige regelgeving op vlak van duurzaamheidsverslagen en -rapportage.

Da’s een hele boterham — we know. Maar geen nood: er zullen smakelijkere hapjes zijn. Het wordt een ongedwongen samenkomst met een gezellige balans tussen inspireren, informeren en netwerken.

Programma

16:30 - 17:00

Welkom: neem een drankje en maak het jezelf gemakkelijk.

17:00 - 17:30

Wat is een duurzaamheidsmanifest, hoe stel je dit op en wat kan het voor je organisatie betekenen? Amély Mondy, communicatiestrateeg bij Focus Advertising, brengt samen met Freddy Verschoore het belang van een draagvlak als kader en katalysator voor je duurzaamheidsstrategie.

17:30 - 18:00

Hoe kan je jouw inspanningen op vlak van duurzaamheid vertalen naar visueel en inhoudelijk aantrekkelijke communicatie. Renate De Martelaere, merkstrateeg en designer bij Focus Advertising, deelt concrete tips en een handvol cases als voorbeeld en inspiratie.

18:00 - 18:30

Welke regelgeving en wettelijke verplichtingen rond duurzaamheidsrapportage komen er in 2024 aan? Sofie Rapsaet, oprichtster van SURA IMPACT, bespreekt wat we kunnen verwachten en hoe een duurzamer en circulair businessmodel een antwoord hierop is.

18:30 - ...

Tijd om wat stoom af te blazen en na te praten over wat verteld werd. Netwerk & chill?

Onze gastsprekers

Sofie Rapsaet

Mede-oprichter van SURA IMPACT

SURA IMPACT helpt bedrijven op weg naar een duurzamer en circulair businessmodel. Onder het motto ‘opbrengst voor mens, bedrijf en planeet’ kunnen bedrijven er terecht voor advies rond duurzame subsidies, circulaire businessmodellen, product- en procesinnovatie en duurzaamheidsrapportering. Sofie bouwde ervaring op bij verschillende overheden en consulting firma’s. 

Freddy Verschoore

Growth architect bij Focus Advertising

Amély Mondy

Communicatie-expert en Head of Marketing bij Focus Advertising

Renate De Martelaere

Merkstrateeg en designer bij Focus Advertising

Een manifest is zowel kader als katalysator
Duurzaam groeien begint met een heldere visie en verhaal om van daaruit gericht actie te ondernemen.
Storytelling is cruciaal bij duurzaamheidscommunicatie
Vertaal je concrete inspanningen op vlak van duurzaamheid naar een aantrekkelijk en authentiek merkverhaal.

Schrijf je in voor het event op donderdag 25 augustus

Wij vinden het knap dat jij werk wil maken van duurzamer ondernemen.

We zijn benieuwd om te horen wat je plannen en je twijfels zijn. Jouw verhaal zal ons inspireren en omgekeerd.