Focus On Retail

Wat zijn de post-corona scenario's voor de Belgische retail?

We leven in woelige tijden. De coronacrisis heeft niet alleen een deel van ons land verlamd, maar ook nieuwe opkomende consumentengedragingen versneld. ‘Business as usual’ is nu echt voorbij. In dit webinar zoomen we in op verschillende toekomstscenario’s voor de Belgische retail. Welke veranderingen kunnen we aangrijpen als mogelijkheden om verder te groeien? Kristel Vanderlinden en Francesco Cilurzo helpen om de opportuniteiten te zien voorbij de uitdagingen.

Praktisch

Locatie

Online via Zoom

Wanneer

Dinsdag 23 maart 2021
08:30—09:45

Programma

08:30—09:00

De transformative Twenties: een inspirerende sessie rond de consument van het nieuwe decennium.

09:00—09:15

Toekomstscenario’s: voor 1 type retailmodel exploreren we mogelijke nieuwe groeiscenario’s gebaseerd op bestaande trends.

09:15—09:45

We leren je aan de hand van ons model hoe je voor jezelf mogelijke toekomstscenario’s kan uitwerken + Q&A.

Onze gastsprekers

Kristel Vanderlinden, &KOO Group, Focus Advertising, webinar, retail

Kristel Vanderlinden

Chief Innovation & Intelligence bij
&KOO Group

Kristel heeft meer dan 20 jaar ervaring in trends en marketingstrategieën. Haar jarenlange ervaring in nationale en internationale retail én haar fascinatie voor de ‘human experience’ vandaag, maar zeker ook in de toekomst, geven haar een uniek zicht op hoe we gaan leven, wonen, consumeren, werken en omgaan met identiteit, waarden en welzijn. Kristel beschikt over verfrissende inzichten die bedrijven op een duurzame manier kunnen implementeren in hun vernieuwende marketingstrategie.

Francesco Cilurzo, True North, Focus Advertising, webinar, retail

Francesco Cilurzo

Managing partner bij
True North

Als managing partner van True North helpt Francesco bedrijven terug oor te hebben naar de ‘stem van de consument’. True North ontwikkelt met haar klanten future-proof (merk)strategieën gebaseerd op consumenteninzichten. Zijn grootste expertise ligt in het veld van partnerships met start-ups en corporate venturing. Hij helpt bij het beantwoorden van de grote vraag: “Bouw ik mijn toekomst zelf met hulp van intrapreneurs, of werk ik samen met innovatieve bedrijven om snelheid te maken?”

Enkele leestips

Toekomstscenario's
We laten jou kennismaken met — en al even heel concreet proeven van — de methode van 'scenario-planning'. Ja hoor, er zijn meerdere toekomstscenario's mogelijk voor jouw organisatie. Je leert tijdens deze webinar hoe je ze kan voorspellen en in kaart brengen.
Toekomstoptimisme
Voel jij je als bedrijfsleider in de retail sector ook lamgeslagen door de huidige omstandigheden? We schudden je graag terug wakker. Er is immers zo veel mogelijk! Deze webinar laat je achter met een positieve blik op jouw toekomst, beloofd!

Download het E-book Focus On Retail

Was je al bijna klaar om in te schrijven maar zit je toch nog met een vraag?

Ben je benieuwd hoe deze webinar voor jouw specifieke situatie een meerwaarde kan zijn?