Een goed merk heeft poten en oren, het heeft beet en het heeft pak

Met zo’n merk trek je je bedrijf hogerop. Een duidelijke branding staat boven ‘analoog versus digitaal’ of de afweging om voor paars dan wel oranje te kiezen. Het schept een kader voor elke strategische beslissing, een toetssteen die bepaalt hoe we content voor je merk creëren en die via de juiste mediakanalen de wereld in sturen, online en offline. Buskruit, lont, vuurtje, klaar.

Creatief Directeur Karel, Branding

Je moet je visie duidelijk en eenvoudig weten te vatten en vervolgens onvermoeibaar op diezelfde nagel blijven hameren. In je visuele identiteit, in je tone of voice, in je digitale présence. Je merk doen groeien is een kwestie van volharden, zonder te verstarren.

Karel Vanoverberge — Creative Director Focus Advertising

Goeie branding stuwt je vooruit, maar niet naar om het even waar

Branding is de basis

Het gevaar als je een merk in handen hebt, is niet zozeer dat je je laat verleiden door the flavour of the day, wel dat je je verslikt in de dosering. Net genoeg en je bent mee, teveel en je bent de zoveelste in rij. Je moet op zoek naar wat je merk precies dat ene merk maakt, wat het onderscheidt, waarom fans er zo graag tegenaan schurken en hoe je dat digitaal vertaalt. Dat begrijpen is de essentie van je merk vatten zodat je kan verder bouwen met zicht op de lange termijn, niet op willekeurige one-offs.

het creatieve team van Focus Advertising werkt aan een branding project

Keep going the distance

We helpen je op de toppen van je tenen staan, daar waar je verder kan kijken dan de rest. Contexten veranderen snel en gevestigde waarden zijn lang niet altijd zo gevestigd meer, getuige de Ubers van deze wereld die in no time het leeuwendeel van de markt kapen. Wat jij wil, is de levensduur van je merk verlengen. Wat wij doen, is jou coachen. Niet voor een sprintje, maar de hele marathon lang op kruissnelheid.

Het kan altijd helderder

De wereld is ingewikkeld. Cliché, maar ook gewoon waar. Laat ons een antidotum zijn voor de verwarring. Van buitenaf zien we beter wat ertoe doet en hebben we het makkelijker om te snoeien in de wildgroei aan merkuitingen en boodschappen. Dat geldt voor je brand, maar ook voor al de wegen die dat merk kan inslaan. Keuzes maken begint bij jezelf in de ogen kijken en je afvragen welk bedrijf je wil zijn, welke cultuur je wil voeden, hoe anderen je bedrijf zien. Laat ons die spiegel zijn en je van antwoord dienen.

Employer Branding, team, communicatie

Vergeet even wat er al is, we focussen op waar je naartoe kan

We plotten je merkstrategie, pakken je brand design aan, maken je digitaal sterk, zetten employer branding campagnes op en brengen jou en je merk richting beter.